Zelco behaalt QFOR label met uitzonderlijk hoge klantentevredenheid

27/06/2009

Voor de 3de maal op rij behaalt Zelco Logistics het prestigieuse de QFOR LABEL. De gemiddelde score van 95% voor Klantentevredenheid is de hoogste ooit en is het resultaat van een uitvoerige audit bij 18 klanten.

Zelco Logistics wil langs deze weg al zijn klanten bedanken voor het grote vertrouwen en voor de vele mooie projecten die we samen konden realiseren.

Zelco Logistics is ook nu weer een door de Vlaamse Overheid erkend dienstverlener voor de pijler Advies en voor de pijler Opleiding.  Daardoor kan u tot 50% subsidies krijgen voor consulting en opleiding.

Meer info vindt u op www.kmo-portefeuille.be

Met grote fierheid publiceren we hier ook een aantal resultaten uit het eindrapport..

Training

  • Aantal klanten door de auditor geselecteerd en ondervraagd: 8.
  • Periode van het klantenonderzoek: van 16-03-2009 tot en met 23-03-2009.
  • Uit de contacten met de klanten kan de auditor afleiden dat zij heel tevreden zijn over de organisatie en haar dienstverlening.
  • De organisatie en haar trainingsactiviteiten beantwoorden aan de Qfor ClientScan.

Resultaat

  • Percentage algemene indruk : 100%
  • Percentage tevredenheid aspecten : 100%
  • Gemiddelde waarde geëvalueerde aspecten : 4,40/5
  • Homogeniteitsindex algemene indruk : 100%
  • Homogeniteitsindex tevredenheid aspecten : 100%
  • Gewogen gemiddeld tevredenheidsniveau : 4,57/5

Synthese:

De inschrijving bij de open opleidingen verloopt vlot. De deelnemers hebben voldoende informatie over het opleidingsprogramma via de website van Zelco Logistics. Een bevestiging van de inschrijving wordt verzonden. De voorbereidingen van in-company opleidingen verlopen via meetings met de klant of telefonisch bij terugkerende opdrachten. Het voortraject wordt door alle klanten positief tot zeer positief beoordeeld.

De opleidingen zijn een combinatie van theorie en praktijk, met nadruk op de praktijkgerichtheid. De inhoud van de opleiding is toepasbaar en interessant. Het is aangepast aan de doelgroep. Er worden concrete voorbeelden gegeven. De deelnemers waarderen dat de lesgevers vanuit hun eigen ervaring praten. Een positief punt is de interactiviteit tijdens de les. Er worden interessante bedrijfsbezoeken uitgevoerd binnen de context van de opleiding.

Op het vlak van projectmanagement wordt de flexibiliteit van Zelco Logistics benadrukt. De opleidingen gaan door zoals gepland. In geval van wijzigingen gebeuren de beslissingen in samenspraak met de klant of de deelnemers. De groepsgrootte tijdens de opleiding is goed. De timing wordt gerespecteerd. De deelnemers geven aan dat de organisatie van de bedrijfsbezoeken goed verloopt .

Alle klanten zijn zeer tevreden over het ondersteunend materiaal. De syllabi zijn heel uitgebreid en leerrijk. Het zijn goede naslagwerken. De opleiding wordt ondersteund door slides.

De kwaliteiten van de trainers zijn hun uitgebreide kennis en ervaring. De deelnemers benadrukken dat zij de materie beheersen. Positief vinden de klanten dat de lesgevers ook aan consulting doen en in de praktijk staan. De evaluatie van de open opleidingen gebeurt aan de hand van een formulier. De deelnemers kunnen na de opleiding nog terecht bij de docenten met vragen. De evaluaties van in-company opleiding worden op verschillende manieren uitgevoerd via telefonische evaluatie, afsluitende persoonlijke gesprekken met de cursisten en interne evaluaties bij de klant waarover Zelco Logistics feedback krijgt. Alle evaluatiemethodenworden positief geëvalueerd door de opdrachtgevers.

De contacten met de opleidingsklanten verlopen vlot op het niveau van de organisatie en met de docenten. De organisatie is goed bereikbaar. De klant krijgt snel reactie op gestelde vragen via e-mail en telefoon. De deelnemers aan open opleidingen vermelden dat de opleidingen doorgaan in goed bereikbare en aangepaste opleidingslocaties. Ze krijgen een lunch aangeboden. De administratie verloopt vlot. De facturatie is duidelijk.

Alle klanten zijn zeer positief over de verhouding prijs-kwaliteit en de relatie geïnvesteerde tijd versus resultaat.

De klanten raden de opleidingen van Zelco Logistics