E-crane Group of Companies is moving forward

02/12/2014

Persbericht E-Crane 3 oktober 2014

Afgelopen vrijdag 3 oktober waren er bij de E-Crane Group of Companies te Adegem redenen genoeg tot het opzetten van een “kranig” feestje. Het voltallig personeel, het gemeentebestuur, externe partners, de buren,.. allen werden opgetrommeld om enkele belangrijke gebeurtenissen voor deze bouwer van havenkranen de nodige aandacht te kunnen geven.


Vrijdag 3 oktober werd immers de “E-Crane Academy” geopend. Dit opleidingscentrum kan voortaan zorgen voor de nodige ruimte en tools om mensen intern als extern te onderwijzen in de kraanbouw. Intern is dit de ideale locatie om pas aangeworven personeel op te leiden doch ook om special cases de nodige aandacht te kunnen bieden tijdens extra opleidingssessies. Ook klanten kunnen een cursus volgen om het onderhoud zelf voor hun rekening te nemen. Blijvend vernieuwen en innoveren, dit is ook een van de sterkmakers van de E-Crane Group of Companies waar de E-Crane Academy als locatie uitermate geschikt voor zal zijn.

 

Naast de inwijding van het opleidingscentrum werd ook een extra magazijn, dat valt onder een aparte entiteit, genaamd,  “E-Crane Parts & Services” formeel geopend. Dit magazijn moet de groep ertoe in staat stellen steeds over de nodige stukken te beschikken om haar product tijdig af te kunnen leveren alsook om te kunnen voorzien in een vlotte dienst-na-verkoop. Praktisch wordt dit warehouse-platform gestuurd door een softwareprogramma waar het afgelopen jaar aan gewerkt werd om dit extra aan te passen aan de specifieke noden van de bedrijfsactiviteit.

 

 

Hiertoe werd met de assistentie van externe experts inzake (i.e. de firma Zelco) een “helicopter view” opgezet van de bedrijfsorganisatie. Zodoende werden de work (-en document)flows uitgetekend en overeenkomstige werkprocedures opgezet. De groep kende de afgelopen jaren een danige groei dat de tot op heden succesvolle werkmethoden inzake aankoopbeleid, magazijn en logistiek beheer waar nodig geoptimiseerd dienden te worden.

  Dit veranderingsproces was zoals eigen is aan zowat elke “verandering” niet evident doch wel geslaagd en kon enkel gerealiseerd worden door de multidisciplinaire aanpak over de bedrijfsafdelingen heen.